Zo lang lijkt het nog niet geleden dat ik ‘bij Robèrt’ in het bedrijf kwam. 2006 was het. Voor wie mij minder goed kent: ik ben van huis uit bioloog, ecoloog om precies te zijn. De liefde bracht mij als ondernemer in de bakkersbranche. En mijn eerste doel was al snel: een merk maken van (bij) Robèrt. En dat is net zoiets als je huis, het is nooit af!

Als oud-medewerker van de Amsterdam RAI en beursmanager van onder andere Horecava en de Bakkerij Beurs wist ik natuurlijk al wat van marketing. Voordat ik Robèrt ontmoette, kende ik al zijn reputatie in de bakkerswereld: een gepassioneerde vakman die in is voor vernieuwing, maar tegelijkertijd het vakmanschap in ere houdt. Wie hij is als man, is daar ook een belangrijk onderdeel van. Maar inmiddels staat daar óók een volledig bedrijf en een groot team achter.

Nog altijd zijn we dus bezig om ons merk verder uit te bouwen. We zijn trots op en dankbaar voor wat we tot nu toe samen met de collega’s bereikt hebben. Maar… elke stap die je naar boven zet, brengt weer nieuwe uitdagingen met zich mee. Soms betekent dat hard werken aan iets waar je nog niet het fijne van weet. Dat geldt bijvoorbeeld voor alles wat er online gebeurt. Ik wéét dat we er iets mee moeten, maar omdat het een soort jungle is, schuif ik dat het liefst voor me uit.

Samenwerkingspartners
De afgelopen maanden heb ik met verschillende mensen gesprekken gevoerd en één ding werd me duidelijk: dit vraagt veel kennis en liefde voor die vorm van marketing. Dat is dus mensenwerk. Als de klik er is en je vertrouwen hebt in de samenwerkingspartner, dan kun je meters maken. Inmiddels hebben we twee partijen gevonden waarmee we hiervoor in zee gaan: Applepie te Uden en Trees and the Forest te Den Bosch. Met Applepie gaan we allereerst ons merk duidelijk in kaart brengen. Al een aantal keren hebben we bij elkaar gezeten om dit uit te werken, een heerlijk proces! Als ondernemer doe je veel dingen vanuit je gevoel. Dat samen met een externe partij in woorden en beelden vatten, is waanzinnig inspirerend. Deze merkvisie wordt vervolgens onder andere opgepakt door de experts van Trees and the Forest, die precies weten hoe internetmarketing werkt.

Nieuwe inzichten
Al met al is dit een proces dat veel nieuwe inzichten met zich meebrengt. Ik ben benieuwd wanneer jullie er iets van gaan merken. Uiteindelijk draait het daar immers allemaal om, we moeten ons verhaal nog beter kunnen vertellen. Want dat je zelf op gevoel wel weet wie je bent als bedrijf is één ding; het kunnen vertellen in enkele woorden, dat is een tweede stap. Eentje ook die deuren opent om het online stuk uit te rollen. Dat zijn de momenten waar ik van geniet, nieuwe dingen leren die als het goed is nog gaan opleveren ook. Dan ben je als ondernemer in je rol!

Wij gebruiken (analytische) cookies om ervoor te zorgen dat we u de beste ervaring op onze website kunnen bieden.